woensdag 14 mei 2014

Kleine geestjes

De grenzen verleggen. Niet voor lang.


Van de zenuwen. Wat wil ik eigenlijk zeggen. Wat doet de foto? Ja. gemaakt op het aanrecht. Koken is magie. Ik, ik. Wat doe ik hier. Ik ben bezig. De foto is afkomstig uit de telefoon. Een museum van interesses. Als een dagboek. Als een zelfportret. Rauw. Dat wat je ziet. Durf het te begrijpen. Het glinstert. De witte en donkere vlekjes. Ik ben niet alleen. Het is mooi. Gewoon zoals het is. Klaar om gebakken te worden. Mooi. Heel natuurlijk. Wat denkt u er van? Vergeet de bacteriën niet. Onze aliens op aarde.


Koop een grote auto. Weet dat u link speelt. De tarieven blijven dalen. Je betaald wel belasting en u telt de plaats op aan het bewegen. Het maakt een hand vol staal. De kleur. De wereld is gemaakt met de beste ingrediënten. Nederland zet uw burger op de kaart plus 1 extra. En dat met verbazing. Gedaan door een professionele horzel. Niet te geloven. 

Sommige dingen zijn dodelijk, verdriet makend, besmettelijk.
Goedenavond. De redding heeft niet geholpen. De doden doen wat zij kunnen. Ze vechten en protesteren tegen het ongeluk. Zij zitten vast. Beneden.

Zoon, broer of vader.


Demonstreer doden. Houdt contact. Zwerm uit. investeer in levenden. Confronteer de politici. Maar, ja, er is geen redding. Mijn woorden maken het er niet beter op. Het is om er boos om te worden, woest. Weet dat rampen gevaarlijk zijn. Frustrerend.

Als porselein breekt het servies in tweeën. Dit is het waarschijnlijk. Onder dwang gebroken. Het kan niet meer geplakt worden. Rust is er niet meer. Jammer. Wat moet dat moet. Dit is een verzoek. Een aanvraag. Laat jezelf exposeren volgende week, tegen de de wal waar de voeten afglijden. Laat je zien. Dit is precies wat de mensen niet willen zien. Voorkom achtervolging. 666. 999.


Geen opmerkingen: