woensdag 21 mei 2014

kwijtschelding aanvragen bij incassobureau GGN Tijhuis & Partners

Geachte Lezer essen,

In het verleden, in een vorige relatie, had ik een schuld opgebouwd bij ABNamro.
Wij waren afhankelijk van een bijstandsuitkering. En raakte door onoplettendheid en hebberigheid in de schulden. Het werd een schuld van 15,000 euro. Onze wegen scheiden zich in 2007 maar de volle schuldvraag bleef. Ik had de schuldsanering om hulp gevraagd. Die mij zei dat de schuld geen problematische schuld was in hun ogen. In dezelfde periode van de scheiding ging ik bij een instelling wonen en ontving zak en kleedgeld van gemeente. Ik voelde mij wel verantwoordelijk om de schuld af te lossen en er zat druk op door een rechtsuitspraak. Het lukte mij uiteindelijk een betalingsregeling te treffen met GGN Tijhuis en partner.
Ik was met hen overeengekomen dat ik 50,00 kon afstaan per maand. Het bureau en de opdrachtgever gingen er mee akkoord. Mijn afgebroken relatie kon het toen ook regelen dat zij 50,00 euro kon afstaan via haar bijstandsuitkering. Wij begonnen af te lossen in 2007 of 2008.
In 2010 leerde ik mijn huidige vrouw kennen. Nu leven wij met z'n tweeën van haar Wajong uitkering en een toeslag van het UWV en de Belastingdienst als aanvulling. Mijn vrouw en ik zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Mijn vrouw vindt dat zij nu voor de onkosten opdraait.
Wel heb ik door haar vasthoudendheid geregeld dat een rente stop is aangevraagd bij de ABNamro. Toen ik geen rente stop had betaalde ik in feitelijk de schuld niet maar was ik alleen de rente aan het aflossen. Hetgeen zou betekenen dat ik levenslang een schuld kon aflossen.
Mijn vrouw en ik discussiëren vaak over deze schuld, vooral omdat zij niet verantwoordelijk is en toch aan het aflossen is. Ik vind nu dat ik mij netjes heb gehouden aan het aflossen en dat ik sinds mijn scheiding geen schulden meer heb gemaakt. Ik verwacht hierdoor dat er aandachtig naar mijn zaak kan worden gekeken door de schuldeiser. En dat mijn goed gedrag beloond wordt met het kwijtschelden van mijn schuld.
Dit laatste heb ik in november vorig jaar aan de schuldeiser voorgelegd die mijn aanvraag afwees omdat mijn brief volgens de opdrachtgever niet serieus en niet goed onderbouwd was. Dit antwoord ontgoochelde mij en ik stopte de brief diep weg in de ladekast omdat ik wel een serieuze poging had ondernomen om mijn zaak onder de aandacht te brengen.
Ik ben nu al zo'n 6 a 7 jaar aan het aflossen. Met het kleine bedrag gezien mijn financiële situatie en zie maar geen kans met een schone lei te beginnen.
Weten jullie geen raad om mij bij te staan in deze precaire zaak. Want iedereen kan zeggen lenen kost geld. En draai er maar voor op. Maar moet ik er dan een eeuwigheid voor opdraaien? Terwijl mensen met een veel moeilijker geval er als het ware mee weglopen!
Of heeft u als redactie nog tips waar ik mee aan de slag kan? Graag hoor ik van u en verblijf in hoopvolle afwachting.

Hartelijke groeten,

 Schrijvers

Geen opmerkingen: