dinsdag 3 juni 2014

Voor mijn vrouw mijn Floortje.

Floortje

Mijn maan en mijn naam
Jou gehoorzaamheid is groot.
Jij bloeit krachtig in mijn wangen van klei.
Alleen zij die niet twijfelt weet waarom.
Ik denk door het plezier van de liefde.
Die wij grommend uitschreeuwen in de plooien van de nacht,
die aan bitter zoette oorden grenst.
Jij beklimt mijn doren en blaast in mijn oren de opening
van mijn scanderende fantasie.

Floortje mijn vrouw

De ster in mijn hart, rond en rond ga ik in je vrijheid
waar wij als kinderen spelen ons bauwend spel. De
zorgen zijn geen zorgen maar een gouden rinkelspel ontstaan
in de dageraad van de overwinning. Die plaats, blauw
licht heerlijk ruikend parfum van de regendruppels in de nek.
Jij bent mijn vrouw mijn tweede leven. Op de eerste plaats
ons verbindende ringen van warmte en wijn. Heerlijkheid zelve.
Regenvlagen van zegen en zon. Een lied om dagelijks te
zingen in verwondering van onze armen waar wij in liggen
te rusten van de verdwazing van de dag.

Floor ons huwelijk

Waan en rampspoed zien wij aan en wij verheffen ons stem tegen haar die
niet twijfelt gevouwen in de spleten van ons eigen schijn.
Trillende veren. Rillende kou in deze dagen zo oud.
Kranig stroomt de rivier van liefde door deze
rivier van liefde en wij huilen van geluk om dit lied wat ons
samenbracht. Adem Ave, vrouw draag de kroon van pure regen.
Wij zijn stil wanneer de klok slaat en wij zullen nooit oud worden
in deze oorden van pijn. Goddelijk kijken wij over de paden,
bevolkt door vogels groot en klein. Ons hart is liefde  een
snoer, een anker een leven voor ons twee.

Geen opmerkingen: